Printre mașini sport superbe din trecut – multe dintre ele premiate – prezentate zilele trecute la „Concours d’Elegance” de la Pebble Beach, BMW Group a oferit o avanpremieră a modelului sport foarte performant din viitor: BMW Concept M4 Coupé.
„BMW Concept M4 Coupé reflectă filosofia BMW M într-o formă ideală: combină genele motorsportului și utilizare cotidiană fără restricții într-un concept unitar, cu un puternic caracter emoțional. De patru generații, BMW M3 a transferat motorsportul pe șosele, iar BMW Concept M4 Coupé urmărește cu dedicație această idee fundamentală“, explică Dr. Friedrich Nitschke, președinte al Consiliului Director BMW M GmbH.
Designul noului BMW Concept M4 Coupé
BMW Concept M4 Coupé, finisat în nuanța „Aurum Dust” dezvoltată exclusiv pentru acest model, continuă cu limbajul de design BMW M – un caracter puternic, emoțional și foarte dinamic. Din orice unghi este privit, automobilul întruchipează agilitate, dinamism și performanțe superioare. Prizele mari de aer din partea frontală dinamică, un limbaj de puternic în lateral și un spate sportiv și coborât oferă un indiciu vizual clar al potențialului dinamic extraordinar pe care îl posedă automobilul. Elementele CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) – precum spliterul față, acoperișul sau difuzorul spate – subliniază, până la cele mai mici detalii, preocuparea pentru optimizarea masei. „La BMW M, designul înseamnă, mai presus de orice, o expresie a funcției. Fiecare element de design se bazează pe cerințele tehnice aflate la baza conceptului de înaltă performanță BMW M. Datorită autenticității, designul furnizează un indiciu a ceea ce poate fi experimentat cu fiecare model: putere, control precis, și manevrabilitate superioară – o experiență de neuitat a condusului pe circuit, dar și pe șosea”, a declarat Adrian van Hooydonk, director BMW Group Design.
Partea frontală
Suprafețele fațetate, contururile precise și profunzimea vizuală clară formează partea frontală extrem de expresivă a BMW Concept M4 Coupé. „Fața BMW” clasică, cu grila radiatorului dublă și interpretarea modernă a farurilor rotunde duble cu tehnologie LED conferă mașinii o identitate bine definită și, în același timp, subliniază apartenența la familia BMW M de la prima privire. Capota iese în evidență prin „Power Dome“ și subliniază puterea extraordinară a motorului aflat sub ea. Elementul dinamic este accentuat suplimentar de un contur distinctiv. O altă particularitate a părții frontale este grila radiatorului BMW M cu bare duble: barele de culoare neagră ale grilei preiau designul „M double spoke” caracteristic pentru jantele BMW M, iar emblema M4 de pe grila radiatorului adaugă un plus de exclusivitate părții frontale.
Puternic conturată, bara față pe care se află spliterul din fibră de carbon atrage imediat privirile. Cele trei prize mari de aer furnizează suficient aer de răcire pentru motorul foarte performant. În același timp, interacțiunea dintre suprafețe, contururi și volume exprimă clar potențialul dinamic superior al mașinii. Așa-numitele Air Curtain, guri de aer conturate vertical și localizate spre exteriorul prizelor de aer laterale, au un impact vizual puternică. Împreună cu Air Breather, această sloluție asigură o închidere aerodinamică a pasajelor roților și, în consecință, o îmbunătățire a curentului de aer și a consumului de combustibil.
Lateral
Văzut dintr-o parte, este comunicată aceeași imagine dinamică transmisă de partea frontală. O siluetă suplă și eficientă și designul atletic al caroseriei caracterizează BMW Concept M4 Coupé. Proporțiile BMW specifice – capotă lungă, ampatament lung, habitaclu împins spre în spate și console față scurte – creează o apariție foarte dinamică. Pasajele puternice ale roților și limbajul foarte expresiv al suprafețelor dezvăluie performanțele superioare ale BMW Concept M4 Coupé de la prima privire.
Linia cursivă a acoperișului este definitorie pentru designul sportiv al BMW Concept M4 Coupé. Ca element ultraușor high-tech vizibil, acoperișul CFRP conturat caracterizează designul inovator tehnic al BMW Concept M4 Coupé. Acoperișul CFRP reduce masa și asigură un centru de greutate jos, ceea ce facilitează o experiență și mai sportivă a condusului. Aici, forma și funcționalitatea sunt combinate optim în maniera BMW M specifică.
Un mic spoiler spate este integrat în capota portbagajului pentru o forță de apăsare optimă. Datorită acestei dotări, BMW Concept M4 Coupé nu numai că are valori mai bune ale forței aerodinamice, dar obține beneficii de volum și lungime pentru o prezență sportivă atunci când este privit din lateral. Pragurile puternice adaugă un plus la prezența sportivă a automobilului pe șosea.
Un detaliu vizibil pe aripi este „branhia” M cu un nou design. Acest element de design caracteristic M constituie o dovadă clară a caracterului sportiv și funcțional. La Concept M4 Coupé, branhiile M încorporează Air Breather. Cu design exclusiv, jantele M de 20″, în două culori și cu designul M „double spoke” specific, completează alura sportivă a părții laterale a mașinii. Jantele „double spoke” cu cinci seturi de spițe și suprafețe exterioare lucioase permit vizualizarea frânelor ceramice M Carbon.
Spatele
Partea spate musculoasă de la BMW Concept M4 Coupé oferă un indiciu vizual al puterii extraordinare a automobilului. Întreaga secțiune spate este o apariție sculpturală și amplă. Zonele mari de sub spoiler oferă spatelui o prezență și mai plată, dar și mai sportivă. În același timp, stopurile plate localizate mult spre exterior, ecartamentul lat și pasajele puternic conturate ale roților subliniază atitudinea stabilă a mașinii pe drum. Liniile orizontale accentuează lățimea mașinii, astfel că centrul de greutate este coborât vizual și mai mult.
În cadrul secțiunii spate a BMW Concept M4 Coupé este folosit același limbaj de design al barei față, care cuprinde suprafețe fațetate. Interacțiunea suprafețelor și a contururilor precise din jurul fantelor de aerisire accentuează suplimentar designul dinamic al părții spate. Țevile de eșapament duble sunt un element caracteristic M. Cele două perechi de evacuări din fibră de carbon sunt cuprinse de spoilerul spate sculptural. Un difuzor spate, din fibră de carbon, completează pachetul aerodinamic general.