Home AUTO BMW i8 – automobilul sport al viitorului

BMW i8 – automobilul sport al viitorului

by Mirela Dinica
0 comments

BMW i se remarcă pentru crearea unor concepte de automobile veritabile, dezvoltarea durabilă pe tot ciclul de viață al produsului, începând cu procesul de fabricație, serviciile complementare de mobilitate și o înțelegere nouă a segmentului premium definită dezvoltarea durabilă în prim-plan.

BMW Group prezintă BMW i8, o generație nouă și revoluționară de automobil sport. Cel de-al doilea model prezentat sub marca BMW i combină un sistem de propulsie hibrid plug-in cu celula pasagerilor creată din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) și șasiul din aluminiu care înglobează motorul cu ardere internă și electromotorul, pachetul de acumulatori și suspensie. Cu acest concept revoluționar și designul emoțional al caroseriei optimizată aerodinamic, modelul cu 2+2 locuri – care a fost conceput din start ca hibrid plug-in – deschide calea pentru o abordare extrem de dinamică și eficientă a plăcerii condusului. În segmentul mașinilor sport, noul i8 demonstrează încă potențialul de dezvoltare a filosofiei BMW i.

Activitățile de cercetare și dezvoltare efectuate de BMW Group cu începere din 2007 în cadrul „project i” au reprezentat fundamentul pentru un automobil vizionar e, compania a realizat studii privind utilizarea automobilelor pur electrice în traficul de zi cu zi. Peste 1.000 de oameni au luat parte la aceste studii, de-a lungul cărora au parcurs peste 32 de milioane de kilometri la volanul mașinilor. Cunoștințele acumulate au fost la care s-a ținut cont de impactul schimbărilor de mediu, economice și sociale de pe mapamond. Pe lângă activitatea de dezvoltardirecționate în crearea unor concepte de automobile și soluții de mobilitate inovatoare.

Dezvoltarea automobilelor BMW i urmează o abordare revoluționară, o strategie concentrată pe crearea de mașini premium concepute să fie propulsate exclusiv electric sau cu sisteme de propulsie hibrid plug-in. Această tehnologie de propulsie electrică se regăsește sub denumirea BMW eDrive și este componenta centrală de la care s-a pornit dezvoltarea automobilului, în contrast cu modelele „ de conversie”, care presupun automobile convenționale la care se înlocuiește motorul cu ardere internă cu unul electric. Plăcerea condusului caracteristică BMW în combinație cu mobilitatea cu emisii zero, gestiune precisă a energiei și a sistemelor din automobil, designul de pionierat, construcția ultraușoară inteligentă și procesul de producție care conservă energia și resursele sunt elementele definitorii pentru filosofia BMW i și dezvoltării unor soluții de mobilitate electrică dedicate.

BMW i8 a fost conceput de la început ca mașină sport hibrid plug-in, cu atribute de performanță deosebite și o eficiență extraordinară. Arhitectura LifeDrive – dezvoltată special pentru BMW i – oferă platforma ideală pentru o construcție cu masă minimă, centru de greutate coborât și distribuție perfect egală a maselor între cele două punți. Motorul cu ardere internă și electromotorul, pachetul de baterii, electronica de putere, componentele șasiului și funcțiile structurale și de siguranță sunt dispuse în cadrul modulului Drive din aluminiu, în timp ce elementul central al modulului Life este celula CFRP a pasagerilor, cu 2+2 locuri. De asemenea, această structură permite un nivel considerabil de libertate a designului pentru a oferi BMW i8 un aspect distinctiv.

BMW i8 oferă o interpretare revoluționară a plăcerii condusului specifică BMW. Sistemul de propulsie hibrid plug-in, dezvoltat și produs de BMW Group special pentru BMW i8, reprezintă o nouă etapă a evoluției în strategia de dezvoltare Efficient Dynamics.

Noul BMW i8 este prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt și urmează să aibă debutul pe piață la începutul anului viitor. Prețul este 126000 € în Germania, 99125 £ în Marea Britanie și 135700 $ în USA, include TVA și nu include bonificația de mediu pentru automobile electrice oferite de guvernele acestor țări.

Masa totală redusă a BMW i8 (1.490 kg) se datorează în special celulei pasagerilor realizată din CFRP. Chiar dacă oferă componentei aceeași rigiditate, acest material high-tech este cu 50% mai ușor decât oțelul și cu 30 de procente față de aluminiu. Principiul designului ultraușor inteligent este aplicat la toate componentele automobilului.

Ușile sunt realizate dintr-o structură internă din CFRP și un înveliș exterior din aluminiu, cântărind astfel cu 50% mai puțin decât o construcție convențională. Construcția inteligentă a suportului din magneziu pentru panoul de instrumente aduce o reducere a masei cu aproximativ 30% în comparație cu BMW Seria 6. În plus, rigiditatea structurală ridicată a structurii din magneziu permite reducerea numărului de componente, astfel că masa scade cu alte 10 procente. Tehnologia inovatoare a plasticului, utilizată la conductele de aer condiționat, aduce o scădere cu 60% față de componentele convenționale, îmbunătățind totodată și acustica datorită proprietăților de absorbție a sunetului. Datorită faptului că electronica de putere și electromotorul sunt conectate direct, cantitatea de cabluri necesare este redusă, în timp ce utilizarea parțială a firelor de aluminiu aduce o nouă scădere a masei.

De asemenea, BMW i8 este primul automobil de serie din lume care este echipat cu sticlă ranforsată chimic. Această tehnologie inovatoare, utilizată până în prezent în special la fabricarea terminalelor smartphone, are ca rezultat o rezistență foarte mare. Paravanul dintre compartimentul pasagerilor și portbagajul BMW i8 constă în două straturi de sticlă ranforsată chimic, fiecare cu o grosime de numai 0,7 milimetri, cu o folie acustică între acestea. Pe lângă proprietățile acustice excelente, un alt avantaj al acestei soluții este scăderea masei cu aproximativ 50% în comparație cu sticla laminată convențional.

 

Citeste si

Leave a Comment