Home AUTO BMW Team RLL termină pe pozițiile 5 și 6 la Mosport – Dirk Muller își păstrează poziția de lider în clasamentul piloților

BMW Team RLL termină pe pozițiile 5 și 6 la Mosport – Dirk Muller își păstrează poziția de lider în clasamentul piloților

by Mirela Dinica
0 comments

BMW Team RLL a făcut tot ce a fost posibil în cea de-a cincea etapă din American Le Mans Series (ALMS), care a avut loc la Bowmanville (Canada), dar la finalul cursei de 2h și 45 de minute a ocupat locurile al cincilea, respectiv al șaselea la categoria GT.

Cele două BMW Z4 GTE au fost pe rând în postura de lider al unei curse fără niciun fel de greșeală. Maxime Martin (Belgia) a stabilit cel mai rapid tur al cursei (1:15,907, în turul 102), aproape de finalul întrecerii. Din păcate, deficitul de viteză maximă pe care mașinile BMW l-au avut față de adversari – evident mai ales pe liniile drepte lungi ale circuitului Mosport – s-a făcut simțit și, în ciuda unui ritm bun pe un singur tur, modelele germane nu s-au putut menține în fața automobilelor cu cilindree mai mare.

Dirk Müller (Germania) și Joey Hand (SUA), echipajul #56 BMW Z4 GTE, au terminat pe locul al cincilea, după ce au parcurs 123 de tururi ale traseului în lungime de 2,46 mile (3,96 km), astfel că Müller și-a păstrat locul de lider al categorie GT pentru numai cinci puncte. Müller a luat startul de pe locul al treilea al grilei – a fost al patrulea în calificări și a urcat un loc la start pentru că mașina de pe poziția a doua a fost retrogradată la coada plutonului. Hand a preluat locul în cockpit imediat după trecerea primei ore și a stat multă vreme pe poziția a treia, pentru a fi depășit de doi adversari în partea finală a cursei.

Bill Auberlen (SUA) a luat startul cu #55 BMW Z4 GTE de pe locul al patrulea al grilei, după ce a obținut poziția a cincea în sesiunea de calificări. Californianul a reușit un prim interval foarte bun, predându-i mașina lui Martin în turul 46, după o oră de cursă, pe când ocupa locul al patrulea. Martin a ajuns în fruntea cursei, dar a retrogradat până pe poziția a șasea după pit stopul din turul 90 – realimentare și pneuri Michelin noi. În ultimele 45 de minute ale cursei, el nu a mai reușit să-și îmbunătățească locul.

Gordon McDonnell (manager BMWNA Motorsport): „În ciuda unei curse excelente, fără niciun fel de greșeală, BMW Team RLL nu a avut nicio șansă la podium în etapa de la Mosport. Următoarele circuite pe care vom evolua nu vor fi mai bune pentru noi, așa că va trebui să facem un efort dublu pentru a ne menține în bătălia pentru titlu.”

Clasamentul piloților, categoria GT

1. Dirk Müller 70p; 2. Oliver Gavin, Tommy Milner 65p; 3. Antonio Garcia, Jan Magnussen 46p; 4. Dominik Farnbacher, Marc Goossens 53p; 5. Bill Auberlen, Maxime Martin 50p; 6. Jonathan Edwards 46p; 7. Marco Holzer, Bryce Miller, Joey Hand 32p; 8. Jonathan Bomarito, Kuno Wittmer 31p; 9. Olivier Beretta, Matteo Malucelli 29p; 10. Townsend Bell 25p.

Clasamentul constructorilor, categoria GT

1. Corvette 95p; 2. BMW 85p; 3. SRT 66p; 4. Ferrari 61p; 5. Porsche 58p.

Clasamentul echipelor, categoria GT

1. Corvette Racing 92p; 2. BMW Team RLL 85p; 3. SRT Motorsports 61p; 4. 5. Paul Miller Racing 36; 5. Team West/AJR/Boardwalk Ferrari 31p; 6. CORE Autosport 29p; 7. Risi Competizione 29p; 8. Team Falken Tire 25p.

Calendarul ALMS 2013

16 martie – Mobil 1 12 Hours of Sebring (12h); 20 aprilie – American Le Mans Series at Long Beach (2h); 11 mai – American Le Mans Monterey (4h); 6 iulie – American Le Mans Northeast Grand Prix (2h45′); 21 iulie – Grand Prix of Mosport (2h45′); 11 august – Road Race Showcase (2h45′); 31 august – Grand Prix of Baltimore (2h); 21 septembrie – Circuit of the Americas (2h45′); 5 octombrie – ALMS at VIR (2h45′); 19 octombrie – Petit Le Mans (1.000 mile sau 10h).

Citeste si

Leave a Comment