În perioada 26 octombrie – 22 noiembrie 2015, UNICEF și Carrefour continuă eforturile de sustinere a educatiei si desfășoară o nouă campanie de strângere de fonduri pentru a sprijini copiii proveniți din medii defavorizate să meargă la școală. Clienții din cele 28 de hipermarketuri Carrefour din întreaga țară pot alege să adauge la bonul lor un leu la casa de marcat și să ajute astfel copiii să nu abandoneze școala.
În România, sunt aproximativ 300.000 de copii in afara sistemului de educație, iar doi din 10 copii nu termină opt clase. Mai mult decat atât, aproximativ 40% din tinerii de 15 ani sunt semianalfabeți funcționali, conform testelor PISA din anul 2012.
In acest context si din dorința de a veni în sprijinul copiilor vulnerabili să beneficieze de educație, UNICEF a initiat în 2010 o amplă campanie de prevenire şi reducere a fenomenelor de absenteism şi abandon şcolar : “Hai la Școală!”.
„Și in acest an ne bucurăm să avem alaturi de noi Carrefour, o companie care a ințeles că este nevoie de o susținere pe termen lung, astfel încât copiii vulnerabili să aibă şansa la educație. Mai mult, Carrefour şi-a incurajat clienții să vină alături de noi şi avem incredere că şi anul acesta vor sprijini copiii să meargă la şcoală, adăugând un leu la bonul lor!”, a declarat Eduard Petrescu.
Fondurile stranse prin aceasta campanie vor sprijini implicarea UNICEF pe trei paliere de interventie: la nivelul şcolii, al familiei şi al comunităţii.
Intervenţiile la nivelul şcolii au ca scop transformarea şcolii într-un mediu prietenos pentru copii, formarea mediatorilor şcolari, a directorilor şi a cadrelor didactice pentru a-şi adapta stilul de lucru nevoilor fiecărui elev.
La nivelul familiei se urmăreşte întărirea legăturii părinţilor cu şcoala, implicarea lor în viaţa şcolară a copiilor lor şi acordarea de sprijin părinţilor prin consiliere şi discuţii individuale.
Intervenţiile la nivelul comunităţii urmăresc mobilizarea membrilor comunităţii pentru a se implica şi a sprijini familiile ai căror copii sunt în risc de abandon şcolar.
„Educaţia este cel mai bun mijloc de a reuşi în viaţă, însă pentru mulţi copii sărăcia este cel mai mare duşman. Ne alăturăm din nou, cu drag, demersului UNICEF de a oferi acestor copii şansa la o viaţă mai bună, pentru că, educand copiii de astazi, construim de fapt viitorul societăţii de maine. Campania „Hai la Școală!”, inițiată de UNICEF, ne permite astfel incă o dată să demonstrăm că suntem un partener de durată in sprijinirea comunitătilor locale in cadrul cărora activam”, a declarat Andreea Mihai, Director Marketing Carrefour Romania.