Guban Blaziu, un bărbat cu origini modeste, născut în comuna Urbediu din județul Bihor, la 4 noiembrie 1904, ajunge prin muncă și dedicare să pună bazele unuia dintre cele mai cunoscute branduri din industria românească a ultimului secol. Povestea vieții sale este un exemplu, iar viziunea sa nepieritoare.
Istoria Guban cunoaște un început timid în anul 1935 cu un singur angajat și o cremă de pantofi. Invenția lui Blaziu Guban i-a dat posibilitatea ca în 15 septembrie 1937 să pună bazele societății „Guban”, împreună cu partenerii Kaldory și Kovacs, urmând ca mai tâziu în 1940 aceasta să primească caracterul de fabrică.
De-a lungul timpului, maestrul Guban, cu o experiență de chimist industrial și maestru de finiș la mai multe fabrici de încălțăminte militează pentru realizarea unor produse de calitate în România. Timp de 25 de ani acesta studiază problema influenței cremei de ghete asupra durabilității pantofilor și vine pe piață cu o cremă de ghete de calitate superioară fabricată în țara noastră care prelungește cu 50-100% durabilitatea pantofilor. Astăzi, „Arta Guban” continuă, prin devotamentul celor care cred în bradul românesc și în viziunea unui pantofar cu cinci clase care a uimit lumea prin devotament și inteligență. Experiența și profesionalismul acumulate de-a lungul timpului, îmbinate cu pasiunea pentru excelență și un aer proaspăt centrat pe inovare deschisă vin să descopere frumusețea feminității românești. Guban redevine astfel artă, rafinament, răsfăț.
Marius Ion, board manager, a acordat un interviu in exclusivitate pentru raportmonden.ro in care ne spune povestestea pantofilor Guban.
In perioada postdecembrista Guban era cea mai cunoscuta firma de incaltaminte, un etelon al elegantei. Ce reprezinta azi brand-ul Guban No. 1?
Prin experienta si profesionalismul dobandite in peste 50 de ani de existenta, combinate cu inovatia si pasiunea pentru excelenta, Guban a reusit sa ofere clientilor sai o gama vasta de modele de incaltaminte, executate manual, din piele naturala, cu un design inovator si un calapoad foarte comod. Incaltamintea realizata de Guban reprezinta un simbol pentru elita pietei producatoare de incaltaminte din Romania, datorita calitatii si a melanjului intre artizanat si creativitate.
Guban No. 1reprezinta colectia prin intermediul careia brandul se reinventeaza si se repozitioneaza pe piata producatorilor de incaltaminte din Romania. Colectia Guban No1 combina traditia calitatii, a stilului si a comoditatii, pentru care brandul Guban a fost renumit de-a lungul timpului, cu inovatia contemporaneitatii. Prin intermediul colectiei Guban No.1 dorim sa scriem un nou capitol al excelentei produselor made in Romania: pantofi unici, care imbina tehnologia si materiile prime italienesti cu designul si traditia artizanatului romanesc.
Colaborati cu mai mult designeri romani de incaltaminte printre care si Mihaela Glavan. Unde doriti sa pozitionati brand-ul si ce plantru aveti pentru anul viitor?
Odata cu deschiderea magazinului din Baneasa Shopping City, am demarat si colaborarea cu mai multi designer romani si, impreuna cu acestia, vom prezenta clientilor colectii de o calitate exceptionala si vom repozitiona produsele Guban in zona „medium – high”.
De curand ati deschis primul magazin in Baneasa Shopping City, intentionati sa mai deschideti si alte magazine?
Incepand cu luna Octombrie 2013, Guban a deschis primul magazin in Baneasa Shopping City, etaj 1, magazin care va intampina cu noua colectie, creata special pentru femeia dinamica si sofisticata. Planul de dezvoltare al companiei vizeaza extinderea lantului de magazine si in alte centre comerciale din Bucuresti si din tara pentru a facilita accesul cumparatorilor la produsele noastre.
Care sunt cele mai mici preturi, dar cele mai mari?
Preturile variaza de la 325 lei pana la 900 lei, acestea fiind articole semnate de designeri consacrati.
Care sunt tendintele sezonului de toamna iarna?
In acest sezon incaltamintea neagra este foarte in trend, si nu recomandam neaparat ca doamnele sa o inlocuiasca, ci sa indrazneasca sa poarte si alte culori care pot accesoriza perfect tinutele in orice moment al zilei. Prima alternativa pe care o recomandam la clasicul negru – sexy si misterios – este opusul sau, respectiv albul. In Sezonul de toamna – iarna 2013 – 2014 designerii propun un alb cald, cremos, denumit alb panna (precum smantana) saumilky white, un alb cu o putere magnetica ce transmite rigoare si ordine. Pantofii albi pot fi purtati atat in combinatie cu un outfit negru, pentru o eleganta masculina, dar mai ales cu o silueta invaluita in alb din cap pana in picioare, care denota puritate, insa si intriga in egala masura!
O alta alternativa la negru pentru acest sezon este albastrul, care – in toate nuantele sale de la albastru electric la navy blue – denota misticism si eleganta. Noi propunem albastrul atat simplu, cat si accesorizat cu cusaturi ton in ton, sau in combinatie cu accesorii metalice, ori cu blana neagra, avand in vedere ca blana este cea mai explicita metafora a iernii, si in “pole position” intre materialele folosite in acest sezon. Rezultatul este intotdeauna unul eclectic.
Alte alegeri perfecte pentru sezonul invernal sunt toate nuantele prin care natura trece toamna , de la verde la culorile pamantului, trecand prin caramel, coniac, ruginiu si pana la tonurile mai inchise de maron misterios care transforma femeia ce-l poarta intr-un veritabil personaj senzual si rece, fragil si elegant, din filmele lui Hitchcock. Pantofii retro, de inspiratie vintage sunt practici pentru ca se potrivesc la orice tinuta, atat la petreceri si evenimente, cat si pentru un look casual.
Cel mai remarcabil pantof Guban este clasicul “Stiletto”, care nu s-a schimbat mai deloc din anii ’60 si pana astazi, deoarece, asa cum semnificatia cuvantului este si aceea de arma (cutit / lama cu varf ascutit), pantoful stiletto reprezinta cea mai puternica arma a feminitatii si a seductiei. Noi am reusit sa facem pantoful stiletto sa fie si comod, nu doar sexy, am transformat purtarea acestui pantof intr-o placere pentru femei pe tot parcursul zilei, de la prima ora a diminetii si pana la stingerea luminii, accesorizand orice tinuta, pentru o aparitie de neuitat.
Probabil ca cel mai popular trend in randul pantofilor din acest sezon, si din cel care va urma, il reprezinta TEXTURA.Va invitam sa purtati o varietate de texturi care pot fi animal print, broderii, materiale texturate sau taiate grafic.Iubim ideea de a mixa stilul clasic cu texturi surprinzatoare. Si cum “Excess is A fashion Attitude” iar culorile puternice vor adauga o tenta luxoasa oricarui outfit, nu puteam sa nu propunem, pe langa albastru electric si un rosu – vermillon, sofisticat, regal, burgundy, sau decoratiuni pretioase, stralucitoare, cu accente bizantine, care sa scoata din anonimat orice tinuta, intr-o opulenta decorativa care-si are sorgintea in stilul Maria Stuart.
De ce ar alege o femeie o pereche de pantofi Guban?
Gama premium “Guban No.1” se adreseaza femeilor dinamice, cu atitudine, care au atins trepte profesionale superioare , cu venituri peste medie, pentru care investitia in propria imagine resprezinta o conditie “sine qua non”. Clientele gamei “Guban No.1” au o viata sociala bogata, nu se tem sa iasa in lumina reflectoarelor, sa fie admirate si sa straluceasca in orice moment al zilei, deoarece luxul este pentru ele o stare de spirit, o atitudine care le insoteste pretutindeni si le defineste ca prima carte de vizita. Pentru aceste cliente nu sunt importante doar estetica si calitatea produselor Guban, ci si mesajul pe care aceastea il transmit.
Care este punctul forte al incaltamintei Guban No. 1?
Ne place sa spunem ca vindem pantofi cu suflet, deoarece fiecare pereche in parte aduna multa pasiune cand trece prin cel putin 40 de maini, pana ajunge in picioarele celei pentru care a fost creata. Si cum fiecare isi lasa o bucatica de suflet in ceea ce face, rezultatul este un pantof realizat cu dragoste si daruire, al carui scop este sa bucure si sa sublinieze feminitatea celei care il va purta. Calitatea produsului reprezinta cea mai buna carte de vizita a brandului Guban. Guban este un “fashion statement” si se adreseaza unui public avizat, se adreseaza femeilor puternice, pline de atitudine, ai caror pantofi le confirma statutul social, stilul, bunul gust, eleganta si curajul de a se afirma. Colectia Premium Primavara-Vara 2014 aduce in peisajul romanesc o combinatie exuberanta de texturi grafice, accesorii metalice, transparente si culoare al caror scop este exprimarea dragostei de viata si a bucuriei celor care poarta acesti pantofi minunati.