Home AUTO Noile BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupé peregătite pentru comenzi în România

Noile BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupé peregătite pentru comenzi în România

by Mirela Dinica
0 comments

Lansarea noilor BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupé înseamnă prezentarea de către BMW M GmbH a unei noi interpretări a automobilelor sport de înaltă performanță – și transferul filosofiei BMW M spre cea de-a cincea generație M3.

A patra generație BMW M3 Coupé a fost produsă în peste 40.000 de unități, iar BMW M4 Coupé este pregătit să continue această poveste de succes. Simbolul „M4” face referire la noua gamă care furnizează baza pentru noul model M – și, în premieră, versiunea Coupé va fi lansată odată cu varianta cu patru uși. Conform logicii, aceasta din urmă va fi botezată BMW M3 Sedan. Noile modele pot fi comandate și în România. Prețul de început este 60650 Euro fără TVA (75206 Euro cu TVA)  pentru BMW M3 și 61700 Euro fără TVA (76508 Euro cu TVA) pentru BMW M4 Coupé.

Dezvoltat special pentru noile BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupé, motorul cu șase cilindri dispuși în linie, caractersitică de turații înalte și tehnologie M TwinPower Turbo, produce o putere maximă de 431 CP. Cuplul maxim de 550 Nm este disponibil pe o plajă largă de turații și depășește performanțele precedentului BMW M3 cu aproximativ 40%. În plus, motorul a înregistrat o reducere a consumului de combustibil și a emisiilor cu aproximativ 25%. Atât BMW M3 Sedan, cât și BMW M4 Coupé realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde (cu transmisia opțională M cu dublu ambreiaj, cu șapte trepte).

Pentru a maximiza calitățile dinamice și pentru a asigura o eficiență excelentă s-a reușit o reducere a masei cu aproape 80 de kilograme în comparație cu modelul anterior cu aceeași echipare. De exemplu, BMW M4 Coupé are o masă proprie de 1.497 de kilograme, grație utilizării riguroase a măsurilor de design ultraușor inteligent. Acestea includ utilizarea masivă a materialelor ultraușoare, precum plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) și aluminiu, pentru o serie de componente ale șasiului și caroseriei. Astfel, ambele modele sunt echipate standard cu acoperiș din fibră carbon.

Unul dintre obiectivele principale în dezvoltarea BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupé a fost asigurarea faptului că noile automobile oferă calități impresionate pe circuit. Prezența sistemului de răcire în specificație de curse ca temperatura optimă pentru motor, turbocompresoare și transmisie să fie menținută în orice moment, chiar și în condiții de condus deosebit de sportiv.

Pentru a accentua caracterul sportiv al celor două modele în ceea ce privește compoziția tehnică și ajustările de finețe ale mașinilor, inginerii au conlucrat îndeaproape cu piloții oficiali BMW Motorsport de-a lungul fazei de dezvoltare. De exemplu, piloții DTM Bruno Spengler și Timo Glock au luat parte la teste extinse și la activitatea de setare derulate pe bucla Nordschleife de la Nürburgring.

Susținerea piloților de curse în procesul de dezvoltare: Bruno Spengler, pilot oficial BMW, despre particularitățile tehnice.

În dezvoltarea noilor BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupé, inginerii BMW M s-au putut baza atât pe tehnologiile testate pe circuit, cât și pe talentul de condus al unor piloți cu experiență. De exemplu, Bruno Spengler și Timo Glock – piloți oficiali BMW în Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) – au luat parte la testele vaste pe bucla Nordschleife a circuitului Nürburgring.

„Sunt mândru că am contribuit la activitatea de reglare a acestor două automobile”, a declarat Spengler, campion DTM în 2012 și clasat pe locul al treilea în sezonul 2013. „Suspensia are un reglaj foarte sportiv, reacția punții față este foarte directă, aderența punții spate este fenomenală, iar performanțele motorului sunt impresionante. Aceasta este baza ideală pentru modelul cu care concurăm în DTM.”

Bruno Spengler despre motorul cu șase cilindri dispuși în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo: „Ca pilot de curse, sunt impresionat de reacția instantanee, fără lag, pe care ți-o oferă cele două turbocompresoare imediat ce apeși accelerația. Este o particularitate senzațională a acestui motor, care se traduce într-o mai mare plăcere de a conduce și este perfectă pentru condus sportiv.”

… despre servodirecția electronică: „Servodirecția electronică este foarte precisă și, din punctul meu de vedere ca pilot de curse, acest lucru este foarte, foarte important. Reacționează instantaneu la manevre și oferă o reacție excelentă.”

… despre puntea spate: „Blocarea punții spate este foarte progresivă datorită diferențialului cu patinare limitată, gestionat electronic, și generează un nivel foarte mare de aderență. Sistemul de control electronic este configurat astfel încât, atunci când eliberezi accelerația la intrarea în viraje, diferențialul se decuplează și efectul de blocare este redus la zero, rezultatul este o virare sportivă. Când accelerezi din nou la ieșirea din viraj, blocarea este cuplată progresiv, până la nivelul maxim, pentru o tracțiune optimă.”

Citeste si

Leave a Comment