Home AUTO Premiera – BMW Seria 2 Coupe

Premiera – BMW Seria 2 Coupe

by Mirela Dinica
0 comments

Portofoliul de modele BMW sărbătorește premiera unei noi game de modele: BMW Seria 2 Coupé. Conceptul distinctiv al automobilului, unic în segmentul său, cuprinde o caroserie cu două uși – un design în trei volume specific coupé-urilor BMW -, patru locuri, tracțiune spate, dar și o gamă de motorizări și un reglaj al șasiului care sunt orientate pe calitățile sportive.

Lansarea pe piață este prevăzută pentru luna martie 2014, iar gama va include și o versiune M Performance, BMW M235i Coupé.

BMW Seria 2 Coupé reprezintă o diferențiere clară față de modelul compact BMW Seria 1 datorită designului personalizat, care include și o creștere cu 11 centimetri a lungimii caroseriei. Partea frontală și cea spate beneficiază de un design distinctiv, cu linii extinse, elegante și dinamice, care se îmbină armonios cu linia acoperișului ce se pierde cursiv spre spate. Configurația cu tracțiune spate este accentuară de lățimea în dreptul punții spate. Și noua gamă beneficiază de linii de design – Sport Line, Modern Line și pachet M Sport – care au rolul personalizării modelului.

Comparativ cu predecesorul său BMW Seria 1 Coupé, gama Coupé a înregistrat o creștere semnificativă a dimensiunilor: lungimea s-a extins cu 72 de milimetri (4.432 mm), lățimea +32 mm (1.774 mm), ampatamentul +30 mm (2.690 mm), ecartamentul față +41 mm (1.521 mm), ecartamentul spate +43 mm (1.556 mm). Toate aceste modificări se resimt și la nivelul spațiului interior, care a înregistrat și el o creștere evidentă: un plus de 19 milimetri la spațiu pentru cap (locurile din față), respectiv de 21 mm pentru picioare (locurile din spate). În plus portbagajul  are o creștere a volumului cu 20 de litri, la un total de 390 l. Spătarul scaunelor din spate poate fi divizat în două elemente sau, opțional, în raport 40:20:40. În plus, optimizarea detaliilor aerodinamice a dus la obținerea unui coeficient Cd de 0,29 (BMW 220i Coupé), mai mic și față de modelul anterior, și față de noua generație BMW Seria 1.

Echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, motoarele pe benzină și cele diesel furnizează valori ce sunt lider în segment atât în privința calităților sportive, cât și a eficienței. BMW 220i Coupé este primul model compact BMW care este propulsat de versiunea de 135 kW/184 CP a motorului pe benzină, cu patru cilindri, de 2,0 litri. Cele trei versiuni de motorizare diesel (propulsoare cu patru cilindri) dezvoltă puteri de 105 kW/143 CP la BMW 218d Coupé, 135 kW/184 CP la BMW 220d Coupé, respectiv 160 kW/218 CP la BMW 225d Coupé. Dacă toate acestea nu sunt suficiente, clienții pot comanda – încă de la lansare – vârful de gamă BMW M235i: cel mai puternic model BMW M Performance cu motorizare pe benzină care dispune de un propulsor de 3,0 litri (240 kW/326 CP), cu șase cilindri dispuși în linie și tehnologie M Performance TwinPower, dar și de șasiu optimizat M și caroserie optimizată aerodinamic.

Îmbunătățiri au fost aduse eficienței și prin numeroasele tehnologii BMW EfficientDynamics care includ Air Curtains și funcție Auto Start-Stop, disponibilă atât pentru transmisia manuală, cât și pentru cea automată. Modul ECO PRO, care poate fi activat prin intermediul comutatorului Driving Experience Control (disponibil standard) și care include funcția „coasting” (mers liber, cu decuplarea automată a motorului de la transmisie la ridicarea accelerației) în combinație cu transmisia automată.

Câteva caracteristici tradiționale BMW precum tracțiunea spate, motorul dispus longitudinal, distribuția perfect echilibrată a maselor între punți și tehnologia sofisticată a șasiului asigură agilitatea BMW inconfundabilă și a confortului remarcabil. Acestea se datorează și suspensiei, cu dublu braț transversal pentru puntea față și cinci brațe pentru cea spate. Echiparea standard include direcție asistată electric și frâne performante, în timp ce lista de opțiuni oferă direcție sport variabilă, sistem de frânare M Sport și suspensie M adaptivă cu amortizoare controlate electronic. Ținuta de drum este garantată și de sistemul DSC de control al stabilității, care în echiparea standard include DTC și funcție de blocare electronică a diferențialului spate. Încă de la lansare, BMW M235i Coupé va putea fi echipat cu diferențialul mecanic cu patinare limitată, disponibil în gama de accesorii BMW originale.

Cu o rigiditate torsionată ridicată, structura caroseriei a fost dezvoltată pe baza celei de la BMW Seria 1, model care a primit cinci stele la testele de impact Euro NCAP. Protecția vastă a pasagerilor este oferită de echipamentele de siguranță printre care se numără airbaguri frontale, laterale și pentru cap, în timp ce protecția optimizată a pietonilor este garantată de capota față activă și zonele de deformare ale părții frontale.

Interiorul dispune de cockpit orientat spre conducător – o caracteristică BMW -, aerul condițional dispune de control automat în echiparea standard. Nu trebuie omis nici sistemul de operare iDrive, care, în combinație cu sistemul radio sau de navigație BMW Professional, include Control Display în design BMW flatscreen exclusiv. Lista de opționale include sistemul de navigație Professional cu Touch Controller, o mare varietate de compartimente de stocare, zone depozitare și suporturi pentru pahare.

Pe lista de opționale figurează și o selecția de sisteme de asistare a conducătorului și servicii de mobilitate din portofoliul BMW ConnectedDrive, fără echivalent în segmentul compact. Printre aceste sisteme și servicii se numără High Beam Assistant (asistare a fazei lungi) cu efect antiorbire, faruri adaptive, Parking Assistant (sistem parcare automată), cameră pentru mers înapoi, Speed Limit Info (informțaii privind limia de viteză) cu afișare No Passing Info (informații privind interdicția de depășire), sistemul tempomat cu funcție de frânare, integrare vastă a smartphone-urilor și a playerelor muzicale, funcționalitate extinsă oferită de aplicații pentru servicii bazate pe internet precum Webradio, Deezer, Aupeo!, Facebook sau Twitter.

Citeste si

Leave a Comment